Nonprofits leder efter ideer – ikke planer

Mest nonprofit organisationer, som jeg kender køre i en meget effektiv og business kan lide måde, så jeg tøver med at kritisere den hårdtarbejdende folk i denne sektor. Men der er en tendens i mange non-profit organisationer til at kigge efter hurtige, kortsigtede resultater i stedet udvikle og holde sig til en strategisk plan. Nogle søgeresultater, jeg løb på tværs af støtte denne observation.

Ifølge Overture, der var omkring 25.000 søgninger i sidste måned for udtrykket “fundraising ide” og en anden 5000 eller så søger til relaterede ord som “skole fundraising ide” eller “sport fundraising ide”. På den anden side udtrykket “fundraising plan” blev søgt kun omkring 350 gange, med en anden 100 eller så søger efter relaterede udtryk.

Sammenlign dette med søgninger foretaget af business eller folk der er interesserede i virksomheden. Udtrykket “business plan” blev søgt 66,000 gange og udtrykket “business idea” var kun søgt 11.000 gange. Baseret på disse tal synes at langt flere mennesker i branchen er interesseret i en plan mere end bare en ide. Folk i nonprofit organisationer eller velgørende organisationer synes at være mere interesseret i ideer end planer.

Man kan ikke tegne for mange konklusioner fra en enkelt observation og for at være fair, er der masser af små almennyttige organisationer, der bare har brug for en ide til et arrangement eller noget at lave et par bukke. Men jeg tror denne observation bør også gøre ledere af nonprofit organisationer spørge sig selv, hvor meget tid deres personale, frivillige og bestyrelsesmedlemmer forsøge at komme med eller efterligne den seneste store ide, og hvor meget tid de bruger i den strategiske planlægning.

Strategisk planlægning for en nonprofit organisation kan være kompliceret. Der kan være historiske årsager, traditioner og værdier af stifterne til at overveje, når fundraising beslutninger, der kan udelukke nogle muligheder. Reaktionen af samfund og relationer med regering og større finansiering organisationer som de Forenede måde kan skal tages i betragtning. Et par stærke vilje frivillige kan øve Fortryd indflydelse på organisationen. Prioriteterne i C.E.O. kan ikke omfatte fond udvikling.

På trods af disse komplekse forhold bør en nonprofit organisation stadig kunne fastlægge en langsigtet vision for hvad det ønsker at udrette som organisation, de ressourcer, det har ved hånden til at starte det ned vejen, og en rimelig vurdering af sine styrker og svagheder. For mange organisationer forsøge at være alt for alle mennesker og bør fokusere på opnåelige, målbare mål.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *